صفحه نخست / اخبار / دود و کنده مسابقه‌ای برای پیدا کردن قدیمی‌ترین اسکانیاها در ایران
تصاویر
  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • 744 نمایش

دود و کنده مسابقه‌ای برای پیدا کردن قدیمی‌ترین اسکانیاها در ایران

تا حالا به این فکر کرده‌‌‌‌اید که قدیمی‌ترین اسکانیاها در ایران چه شکلی‌هستند؟ این کامیون‌های کهنه و فرسوده که سال‌ها است در جاده‌های ایران، در حال خدمت‌رسانی‌اند داستان‌های زیادی را پشت سر خود گذرانده‌اند؛ داستان‌هایی از تلاش و سخت‌کوشی، زحمت و فداکاری و عشق به کار. خودروهای اسکانیا با ورود به کشور بیش از 50 سال پیش، به یکی از محبوب‌ترین برندهای ماشین سنگین در ایران از همان زمان تبدیل شدند. اسکانیا با تکیه بر تجربه، نوآوری و کیفیت، محصولاتی را عرضه کرده که در سراسر جهان مورد اعتماد و استقبال قرار گرفته‌ است. همچنین یکی از پیشروهای حوزه حمل و نقل پایدار و موثر است که با ارائه راهکارهای هوشمند و متناسب با نیازهای مشتریان، سعی دارد تأثیر منفی حمل و نقل بر محیط زیست را کاهش داده و به ایجاد یک دنیای بهتر برای انسان‌ها و سایر موجودات کمک کند.

scania vabis

تاریخچه اسکانیا تا کنون مسیری پر فراز و نشیب داشته است. این شرکت، برای اولین بار در سال 1891 در سوئد شروع به فعالیت کرد که خیلی زود به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین در جهان تبدیل شد. در حال حاضر، تعداد زیادی اسکانیا قدیمی در ایران وجود دارد که هنوز هم فعال هستند. این کامیون‌ها طی سال‌های گذشته شاهد تغییرات زیادی در صنعت حمل و نقل ایران بوده‌اند؛ از جاده‌های خاکی و ناهموار تا جاده‌های آسفالت و مدرن، از کامیون‌های کوچک و سبک تا کشنده‌های بزرگ و سنگین. همچنین این ماشین‌ها همواره در کنار رانندگان ایرانی بوده‌ و نقش مهمی را در توسعه صنعت حمل و نقل کشور ایفا کرده‌اند.

هدف مسابقه دود و کنده

در مسابقه دود و کنده، ما به دنبال قدیمی‌ترین اسکانیاها در ایران هستیم و قصد داریم که به سه دستگاه از قدیمی‌ترین آن‌ها جایزه نقدی هدیه دهیم. چرا که این کامیون‌ها نماد اصالت برند اسکانیا، تلاش و سخت‌کوشی رانندگان ایرانی بوده و داستان‌های زیادی را پشت سر داشته که ارزش حفظ شدن برای نسل‌های آینده را دارند. لذا افرادی که اسکانیا قدیمی دارند که همچنان با این پیرهای دنیا دیده، جاده‌های ایران را بالا و پایین می‌کنند یا حتی  سوارشان نمی‌شوند و بخاطر اصالتش آن را نگه می‌دارند، یکی از کاندیداهای مسابقه "دود و کنده" هستند.

old scania truck

این مسابقه قصد دارد اصالت کامیون‌های اسکانیا را نشان دهد که نماد مقاومت، کیفیت و عملکرد بالای این برند معروف هستند که در شرایط سخت و متفاوت کشور همچنان به خوبی کار می‌کنند. همچنین  تعهد، تجربه و مهارت رانندگان این کامیون‌ها را به نمایش درآورده و نشان دهد که با این خودروهای قدیمی ارتباط عمیقی برقرار کرده‌اند و آن‌ها را با دقت و عشق نگهداری می‌کنند.

شرایط شرکت در مسابقه

برای شروع و شرکت در این مسابقه کافی است در مرحله اول، صفحه اینستاگرام تیتان دیزل را دنبال کنید و بعد، عکس اسکانیای قدیمی خودتان و مشخصات آن را برای ما بفرستید و آن را با هشتگ #تیتان_دیزل در صفحه اینستاگرام خود استوری و صفحه تیتان دیزل را تگ کنید. یادتان نرود حتما باید در نرم‌افزار تیتانیوم به نشانی titandieselclub.com ثبت نام کرده و در آنجا مشخصات خود را ثبت کنید. در ضمن افرادی که قدیمی‌ترین اسکانیا را به ما معرفی کنند، در صورت برنده شدن شاسی معرفی شده، جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

old truck

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران