صفحه نخست / اخبار / خرید و بررسی کشنده های اسکانیا
تصاویر
  • زمان مطالعه 6 دقیقه
  • 1233 نمایش

خرید و بررسی کشنده های اسکانیا

در این مقاله به شرایط خرید و بررسی کشنده‌های اسکانیا می‌پردازیم. کشنده‌های اسکانیا سال‌‌ها است که طرفداران زیادی بین رانندگان خودروهای سنگین پیدا کرده‌ و به سلطان جاده‌ها معروف است. اسکانیا یک کمپانی قوی در کشور سوئد است که در ساخت و عرضه انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتور فعال بوده و تولیدی اصلی آن در شهر سودرتلیه قرار دارد. این کمپانی تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب اما در عین حال قوی و موفق داشته و اولین بار در سال 1900 میلادی با هدف دوچرخه سازی شروع به فعالیت کرده است.

کشنده اسکانیا

از سال 1399 تیتان دیزل به عنوان نماینده رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا فعالیت خود را آغاز و از اواخر سال 1400 واردات کشنده‌های نسل جدید اسکانیا (NTG) را شروع کرد. مدل‌هایی که طی این مدت وارد شده‌اند R500 ،R450 و S500 هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شرایط خرید و بررسی کشنده‌های اسکانیا پرداخته و سری بزنیم به کشنده‌های موجود حال حاضر در تیتان دیزل، تنها نمایندگی‌‌‌‌‌‌‌ اسکانیا در ایران.

بررسی فروش کشنده‌های اسکانیا در ایران

کشنده‌های اسکانیا که تا الان وارد ایران شده‌اند شامل دو بخش هستند، نسل قدیم و نسل جدید یا NTG؛ نسل قدیم شامل کشنده‌های سری R،G،P و نسل جدید، از کشنده‌‌های سری S مدل S500 و نسل جدید سری R مدل R500 و R450 هستند. همچنین به‌طور کلی و در حال حاضر شرایط فروش کشنده‌های اسکانیا در نمایندگی تیتان دیزل به این صورت است:

60% مبلغ به عنوان پیش پرداخت
20% یک ماه بعد از پیش پرداخت
20% شصت روز بعد از پیش پرداخت و بعد از پلاک شدن خودرو
یک سال گارانتی پس از فروش
دو سال سرویس رایگان

تمامی کشنده‌های وارداتی در شرکت تیتان دیزل به‌صورت کامل مورد PDI (بازرسی قبل از تحویل) قرار می‌گیرند و تمام آیتم‌های فنی و ظاهری آن‌ها توسط تیم مجرب فنی بررسی می‌شود. در صورت وجود هرگونه ایراد، قبل از تحویل به مشتری مرتفع می‌شود.

بررسی کشنده اسکانیا توسط تعمیرکاران متخصص

بررسی مشخصات فنی کشند‌ه‌های سری R نسل جدید اسکانیا

موتور: موتور 500 اسب بخاری نسل جدید اسکانیا به صورت 6 سیلندر خطی است که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سری  نگهداری راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای رانندگان است.
عملکرد گیربکس (جعبه دنده): به دلیل وجود سیستم ترمز، شفت اصلی (Layshaft Brake) شاهد فرسایش کمتر سینکرومش (دنده‌ها) و بهبود عملکرد و تعویض دنده خواهیم بود.
فرمان پذیری کشنده اسکانیا R500: به‌دلیل افزایش 50 میلیمتری فاصله محوری در نسل جدید نسبت به نسل قدیم، شاهد افزایش فرمان پذیری بهتر و در نتیجه افزایش توان ترمز پذیری هستیم.
در حال حاضر کشنده‌های موجود شرکت تیتان دیزل، مدل‌های R450 و R500 هستند که در ادامه به مشخصات هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

اسکانیا سری R

بررسی اسکانیا R500

کشنده اسکانیا R500 ظاهری قوی و در عین حال زیبایی دارد که از دید کاربران نیز نسبت به نسل قدیم خود، با طراحی بهتری عرضه شده است. این کشنده با طراحی داخلی لوکس و تنومندی تولید شده که به محض وارد شدن داخل آن، باعث انتقال حس خوب به راننده می‌شود. فضای داخلی این کشنده طوری ساخته شده که علاوه بر زیبایی، راحتی راننده هم تا حد زیادی در نظر گرفته شده است. خصوصا سری R نسل جدید بسیار راحت‌تر نسبت به سری قبلی خود است؛ به طوری که ارتفاع داخل کابین این کشنده 16 سانتی‌متر و طول آن 10 سانتی‌متر نسبت به سری R نسل قدیم، افزایش پیدا کرده است.

راننده اسکانیا

بررسی R450

کشنده‌های R450 و R500 تقریبا هم به لحاظ ظاهری و هم فنی، شبیه به یکدیگر هستند که تنها تفاوت‌شان در موتورهای آن‌ها است. اسکانیا R500 موتوری با قدرت 500 اسب بخار دارد و کشنده R450 موتوری با قدرت 450 اسب بخار دارد. همچنین نسل جدید کشنده‌های سری R اسکانیا در مصرف سوخت کاهش چشمگیری داشته‌اند؛ مصرف سوخت نسل جدید اسکانیا به گونه‌ای است که به دلیل ارگونومیک بهتر نسبت به نسل قدیم، مصرف سوخت در آن حدود 8 درصد کاهش یافته است. کشنده‌های سری R نسل جدید اسکانیا، طبق استانداردهای روز اروپا طراحی شده‌اند که دارای سیستم‌های ایمنی فعال (activate safety) هستند. چند مورد مهم از این سیستم‌های ایمنی عبارتند از:
سیستم‌ ترمز اضطراری پیشرفته  (AEB)
سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDW)
 سیستم پایداری خودرو (ESP)

scania S series on the road

کلام آخر
در این مطلب اشاره‌ای کوتاه به شرایط خرید و بررسی کشنده‌های اسکانیا وارد شده توسط تیتان دیزل داشتیم؛ شما می‌توانید جهت اطلاعات به‌روز و کامل‌تر از قیمت کشنده‌ها، شرایط فروش و خدمات پس از فروش با کارشناسان تیتان دیزل در ارتباط باشید و جهت مراجعه حضوری، به نمایندگی‌های شرکت تیتان دیزل در سراسر کشور مراجعه کنید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران