صفحه نخست / اخبار / کولر درجا اسکانیا
تصاویر
  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • 339 نمایش

کولر درجا اسکانیا

کولر درجا اسکانیا سیستمی است که به سیستم تهویه مطبوع موجود در کامیون و کشنده‌‌های اسکانیا اضافه و نصب می‌شود. این سیستم برای حفظ دمای مناسب کابین مواقعی که خودرو متوقف است کاربرد داشته و به طور جداگانه از موتور کامیون و کشنده کار می‌کند. در واقع این سیستم با سیستم الکتریکی خودرو و باتری‌ آن کار کرده و برای استفاده از آن نیازی به روشن بودن خودرو نیست. علاوه بر این، استفاده از این سیستم در روزهای گرم تابستان باعث صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت شده که در حفظ محیط زیست هم بسیار تاثیرگذار است.

همه ما می‌دانیم که رانندگان ماشین سنگین روزهای طولانی کار می‌کنند و داشتن خواب کافی و با کیفیت برای آن‌ها بسیار مهم است. به همین دلیل، سیستم تهویه مناسب و دمای ایده‌آل برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد و به تمرکز بیشتر و افزایش ایمنی جاده‌ها کمک می‌کند. کولرهای درجا اسکانیا علاوه بر راحتی راننده حین مسافت‌های طولانی، هزینه‌های سوخت را هم تا حد زیادی کاهش داده که تمام این ویژگی‌ها این سیستم را به یک آپشن جذاب و کاربردی در کشنده‌های نسل جدید اسکانیا تبدیل کرده است. در ادامه به نحوه عملکرد این سیستم، ویژگی‌ها و اهمیت استفاده از آن در فصل گرما می‌پردازیم.

نکاتی مهم در مورد نحوه عملکرد کولر درجا در کشنده‌های اسکانیا

کولر درجا به عنوان یک مکمل سیستم تهویه مطبوع کامیون و کشنده کار می‌کند و برای استفاده بهینه از این سیستم، ابتدا باید دمای کابین به دمای مطلوب برسد. برای مثال اگر راننده می‌خواهد دمای کابین 21 درجه باشد باید مطمئن شود که دمای کابین قبل از خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع کامیون حدودا همین درجه باشد. در واقع وظیفه اصلی این سیستم حفظ دما بوده و باید بلافاصله بعد از خاموش کردن تهویه مطبوع روشن شود. این دستگاه نمی‌تواند دمای کابین را بیشتر از دمای فعلی کاهش دهد و قدرت کافی برای این کار را هم ندارد.

عملکرد کولر درجا به این شکل است که هوای گرم داخل کابین را به بیرون می‌کشد و سپس هوای بیرون را وارد کرده و به دمای مناسب می‌رساند و دوباره آن را به داخل کابین می‌دمد. این سیستم همیشه به صورت جداگانه از موتور احتراق داخلی کامیون و کشنده عمل کرده و این به این معناست که نیازی به روشن ماندن موتور هنگام توقف ماشین نیست. این سیستم علاوه بر مواقع استراحت راننده برای زمانی هم که کامیون نیاز به توقف‌های طولانی مانند زمان بارگیری و… دارد بسیار کاربردی است. همین کار 

اهمیت کولر درجا

از مزایای کولر درجا علاوه بر راحتی بیشتر راننده حین سفرهای طولانی و افزایش ایمنی در جاده‌ها، صرفه جویی عظیم در مصرف سوخت و تاثیر مثبت آن در حفظ محیط زیست است. همچنین با خنک کردن کابین و امکان استراحت در هوای مطلوب، کار کردن را برای رانندگان در هر فصلی آسان و بی دردسر می‌کند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ویژگی و مزایای این سیستم اشاره‌ای خواهیم داشت:

  • کاملا الکتریکی
  • حفاظت از محیط زیست با جلوگیری از انتشارات CO2 در هوا
  • فراهم کردن استراحت راحت در کابین و در نتیجه افزایش ایمنی جاده
  • نصب مستقل از موتور کامیون
  • قابلیت کار کردن با موتور خاموش و روشن
  • نگهداری راحت
  • نصب بر روی دیوار عقب کابین
  • عملکرد دستی و خودکار
  • دارای دماسنج دیجیتال
  • دارای پنل کنترل داخلی


کلام آخر

روزهای گرم تابستان برای رانندگان ماشین سنگین که بیشتر وقت خود را در جاده‌ها می‌گذرانند و نیازمند توقف‌های طولانی هستند می‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد. از طرفی هم روشن ماندن همزمان و طولانی مدت ماشین و کولر، فشار زیادی به موتور خودرو وارد می‌کند. کولر درجا اسکانیا به رانندگان کمک کرده در سفر هنگام استراحت و توقف‎های طولانی از هوای مطبوع و خنک، بدون نیاز و فشار به موتور کامیون بهره‌‌مند شوند و استراحت و خواب راحتی داشته باشند. اکثر کامیون و کشنده‌های اسکانیا به این سیستم مجهز هستند، اما در صورت عدم وجود این سیستم و نیاز به نصب یا تعمیر، رانندگان می‌توانند به تمام شعب شرکت تیتان دیزل در سراسر کشور مراجعه کرده و جهت نصب یا تعمیر آن اقدام کنند.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران