صفحه نخست / اخبار / نحوه PDI | بازرسی قبل از تحویل کشنده‌های اسکانیا
تصاویر
  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • 552 نمایش

نحوه PDI | بازرسی قبل از تحویل کشنده‌های اسکانیا

PDI مخفف Pre Delivery Inspection به معنای بازرسی قبل از تحویل است که اهمیت زیادی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودرو دارد. روند PDI در واقع بررسی نهایی خودرو قبل از تحویل به مشتری جهت اطمینان خاطر کامل به خریدار است. هر شرکت روند بازرسی قبل از تحویل خاص خودش را دارد که هرچقدر بیشتر و دقیق‌تر باشد، نشان دهنده اعتبار و اهمیت مشتری برای آن کمپانی است. شرکت تیتان دیزل، قبل از تحویل کشنده‌های اسکانیا اقدام به PDI (بازرسی قبل از تحویل ماشین‌ها) می‌کند که بالغ بر 105 مورد در آن چک می‌شود. در این روند کارهایی همچون تعویض روغن، تعویض فیلتر، تعویض موارد مصرفی و… صورت می‌گیرد و همچنین تست سلامت از ماشین گرفته شده و در نهایت تحویل مشتری داده می‌شود.

PDI

مقاله مرتبط: نحوه واردات و فروش اسکانیا در ایران

در فرآیند PDI (بازرسی قبل از تحویل) چه کارهایی انجام می‌شود؟

فرآیند PDI ممکن است بسته به نوع خودرو با یکدیگر متفاوت باشد اما یک نوع دستورالعمل بازرسی قبل از تحویل وجود دارد که همانطور که گفته شد بیش از 105 مورد است. این موارد فقط تعویض روغن و فیلتر و… نیست و موارد دیگر و متعددی همچون فلاپ‌های بغل نیز وجود دارد. کشنده‌های اروپایی که وارد می‌شوند عمدتا فلاپ بغل ندارند که داخل ایران شرکت تیتان دیزل آن‌ها را از اروپا یا ترکیه تهیه می‌کند. همچنین یکی از کارهای مهم که روی کشنده‌های اسکانیا وارداتی انجام می‌شود اضافه کردن یک باک اضافه است؛ به این دلیل که اسکانیاهایی که وارد می‌شوند تک باک هستند و وارد تیتان دیزل که می‌شوند قبل از تحویل یک باک دیگر به آن‌ها اضافه می‌شود.

در واقع باک‌های دوم خاص ایران است و مشتریان اسکانیا قاعدتا دوست دارند که مخزن سوخت بیشتر و ظرفیت بیشتری داشته باشند که شرکت تیتان دیزل آن‌ها را تحت استانداردهای لازم اضافه می‌کند. از دیگر کارهایی که در فرآیند PDI روی کشنده‌های وارداتی صورت می‌گیرد مربوط به وضعیت ظاهری ماشین است که کارواش شده و نقص‌های جزئی ماشین رفع می‌شود. اغلب فلاپ‌هایی که نیاز به استفاده روی گلگیرها بوده است نیاز به تعویض دارد که بخشی از فرایند بازرسی قبل از تحویل است. همچنین یکی دیگر از کارهای مهمی که روی کشنده‌ها انجام می‌شود تودوزی است که اغلب نیاز است روکش صندلی‌ها کامل عوض شود. تمام این کارها و خیلی‌ از موارد دیگر در فرآیند PDI دیده می‌شود که همین امر ممکن است کمی روی قیمت ماشین‌ها تاثیر بگذارد و باعث شود بهای فروش این خودروها نسبت به ماشین‌های مشابه بیشتر شود.

کلام آخر

تمام کشنده‌های اسکانیا وارداتی که از شرکت خارج شده و به مشتری تحویل داده می‌شود تماما از فرآیند PDI (بازرسی قبل از تحویل) رد شده تا از سلامت خودرو کاملا اطمینان حاصل شود. در واقع هر جزء با دقت تست می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هر کشنده نه تنها نمادی از قدرت و دوام، بلکه نماینده‌ای از تعهد اسکانیا به پایداری و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان است.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران