صفحه نخست / اخبار / نحوه واردات و فروش اسکانیا در ایران
تصاویر
  • زمان مطالعه 2 دقیقه
  • 1278 نمایش

نحوه واردات و فروش اسکانیا در ایران

نحوه واردات و فروش اسکانیا، قیمت کامیون و کشنده‌های اسکانیا و… ممکن است سوال بسیاری از رانندگان ماشین سنگین، علی الخصوص طرفداران کامیون‌های اسکانیا باشد. در این مطلب قصد داریم به این موضوع پرداخته و در مورد نحوه واردات اسکانیا، علت کم بودن فروش اسکانیا، گران بودن قیمت و… صحبت کنیم. تیتان دیزل به عنوان تنها نماینده رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران، با حساسیت بسیار بالایی ماشین‌هایی که قرار است وارد کند را انتخاب می‌کند و اجازه نداده است ماشین‌هایی که خیلی شرایط خاص دارند را وارد کند. همچنین کشنده‌های اسکانیا پیش از فروش روند PDI روی آن‌ها صورت می‌گیرد که یکی از دلایل مهم و موثر بر این موضوع است. در ادامه با توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

Scania G Series Trucks

علت گران بودن قیمت اسکانیا در ایران

در وهله اول باید گفت که داخل اروپا هم قیمت اسکانیا نسبت به خودروهای مشابه خود مانند برند ولوو اگر در نظر بگیریم بیشتر است. اما گران بودن قیمت کشنده‌های اسکانیا در ایران، دلایل متعدد و زیادی دارد که مهم‌ترین آن اضافه کردن یک باک اضافی به کشنده‌های وارداتی توسط شرکت تیتان دیزل است. کامیون و کشنده‌های اسکانیا وارداتی تک باک هستند و وارد نمایندگی تیتان دیزل که می‌شوند یک باک به آن‌ها اضافه شده و بعد تحویل مشتری داده می‌شود. همچنین از دیگر دلایل موثر بر این موضوع بحث استهلاک است که به دلیل استهلاک کمتر و مصرف سوخت پایین‌تر، بهای فروش بالاتری در کشورهای اروپایی دارد.

موضوع دیگر این است که اکثرا خودروهایی که به صورت وارداتی از طریق بند 3 ماده 3 وارد کشور می‌شوند مانند برند ولوو، رنو، داف و... هیچکدام توسط شرکت مادرشان وارد کشور نشده‌اند. یعنی توسط بازرگان‌‌هایی وارد کشور شدند که کارت بازرگانی داشته که صرفا یک تاییدیه از سمت شرکت مادر برای ارائه خدمات است. مجموعه تیتان دیزل تنها شرکتی است که خود نماینده انحصاری بوده و ماشین‌ها را وارد کرده و در واقع صفر تا صد شماره گذاری تا تحویل مشتری را خود انجام داده است. همچنین از همه مهم‌تر و خاص‌تر، قبل از تحویل اقدام به PDI کشنده‌ها می‌کند که بیش از 105 آیتم داخل ماشین چک می‌شود و بعد تحویل مشتری داده می‌شود. این‌ها بخش کوچکی از اقدامات پیش از فروش و تحویل کامیون و کشنده‌های اسکانیا بود که در محتوای مرتبط روند PDI و قیمت اسکانیا و عوامل موثر بر قیمت توضیحات بیشتر و دقیق‌تری داده‌ایم.

scania R series truck

دلیل کم بودن فروش اسکانیا در ایران چیست؟

دلیل کم بودن فروش اسکانیا این است که ماشین‌هایی که توسط تیتان دیزل وارد می‌شوند بین رنج 50 الی نهایتا 400.000 کیلومتر است و خارج از این رنج نرفته و تمام ماشین‌ها با حساسیت خاصی انتخاب شده‌اند. دلیل دیگری که باعث شده تعداد ماشین‌ها کم باشد، وارد شدن ماشین‌ها به صورت خاص خود شرکت تیتان دیزل است که هیچ شرکت، ارگان یا بازرگان‌های دیگری وارد این فضا نشده است. در واقع دلیل انحصاری و خاص کردن ماشین‌های وارداتی این است که بتوان کشنده‌ها را تحت کنترل داشت و بهترین خدمات پس از فروش را ارائه داد. دومین مسئله این است که تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های برند اروپایی اسکانیا در ایران است؛ بنابراین با توجه به این موضوع، باید این مسئله هم در نظر داشت که اسکانیا حساسیت‌های خاصی روی این موضوع دارد که مشتریانش حتما ساپورت شوند.

همین حساسیت‌ها در مجموعه تیتان دیزل و در واقع مدیریت ارشد شرکت تیتان دیزل وجود دارد که مشتری نباید رها شود. اگر قرار بود که تیتان دیزل اجازه دهد همه با هر شیوه و با هر تیپ خودرویی وارد شوند، ممکن بود نتواند به خوبی تعهدات خود را در قبال خدمات انجام دهد. به همین دلیل تیپ‌ها و مدل‌ها را کمی با دقت برگزیده است و آن‌‌هایی را که داخل اروپا تعداد بالایی داشته‌ و قابل شناسایی بودند را شرکت تیتان دیزل شناسایی کرده و از بین آن‌ها ماشین‌هایی را انتخاب کرده است که سلامت لازم و کافی را داشته باشند.

scania S series

کلام آخر

فروش اسکانیا در ایران توسط نمایندگی معتبر خود مراحل زیاد و شرایط مختلفی را طی کرده و کشنده‌ها از همه لحاظ قبل از فروش چک می‌شوند که همین دلایل  باعث شده تا دایره انتخابات کمی محدودتر شود. اما تیتان دیزل بر این عقیده است ماشین‌هایی که توسط خود انتخاب شده‌ و وارد ایران شده‌اند، ماشین‌هایی هستند که در سطح خودشان یکی از بهترین‌ها هستند. جهت هرگونه اطلاعات از نحوه فروش، قیمت و کشنده‌های موجود، با واحد فروش شرکت تیتان دیزل در تماس باشید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران