صفحه نخست / اخبار / بررسی مشخصات فنی اسکانیا G400
تصاویر
  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • 1425 نمایش

بررسی مشخصات فنی اسکانیا G400

اسکانیا G400 یک کشنده قدرتمند و کارآمد از سری G اسکانیا است که با امکانات رفاهی و ایمنی متعدد، گزینه‌ای ایده آل برای حمل و نقل بارهای سنگین است. این کشنده به دلیل کیفیت ساخت بالا، عملکرد قابل اعتماد و مصرف سوخت بهینه، در بازار خودروهای سنگین ایران محبوبیت زیادی دارد. کشنده جی 400 با داشتن موتور قدرتمند 6 سیلندر 13 لیتری توانسته است جایگاه خوبی بین کشنده‌های سری G اسکانیا به دست آورد. همچنین این کشنده مجهز به تجهیزات ویژه‌ای از جمله توربوشارژر و اینترکولر و سیستم تزریق سوخت مستقیم (یونیت انژکتور) است.

scania G400 highline

اتاق سقف بلند Highline این کشنده، دارای مشخصات ویژه‌ای از جمله دو عدد تخت خواب، توری محافظ تخت بالا، سیستم تعلیق بادی صندلی راننده تمام اتوماتیک با قابلیت تنظیم دستی است. همچنین از ویژگی‌های دیگر این کشنده می‌توان به صندلی شاگرد از نوع تاشو، جعبه بغل سمت راننده، جک بالابر هیدرولیکی با زاویه خم تقریبی 70 درجه، سیستم تعلیق بادی چهار نقطه‌ای و میل موجگیر تعلیق اتاق نیز اشاره کرد. تا انتهای این مطلب با بررسی مشخصات فنی، تجهیزات استاندارد و ویژگی‌های اتاق اسکانیا G400 همراه باشید.

بررسی مشخصات فنی اسکانیا G400

کشنده G400 یکی از محصولات محبوب شرکت اسکانیا در بازار خودروهای سنگین در ایران است. این کشنده از یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 13 لیتری بهره می‌برد که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 2100 نیوتن متر گشتاور است. این موتور با استاندارد آلایندگی Euro V-EEV سازگار بوده و از سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند. جعبه دنده این کشنده 12 دنده جلو، 2 دنده کرال، 2 دنده عقب دارد و همچنین به روغن سرد کن نیز مجهز است. از مشخصات دیگر این کشنده جا دارد به سیستم ترمز کمکی آن اشاره کرد؛ ترمز کمکی این کشنده یک ریتاردر پنج مرحله‌ای با گشتاور کاهنده 3500 نیوتن متر (ترمز گیربکس) و ترمز اگزوز (خفه کن اگزوز) با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک دارد.

scania G400 from back

کشنده اسکانیا G400 همچنین به سیستم ترمز پیشرفته‌ مجهز است؛ ترمزهای جلو و عقب این کشنده دیسکی بوده و مجهز به سیستم‌های ترمز هوشمند EBS و ABS است. همچنین از مزایای متمایز کننده دیگر این کشنده سیستم ضد لغزش (TC) و ترمز دستی با بوسترهای فنری محور جلو و عقب است. جعبه دنده جی 400 دارای حالت عملکردی power، standard و Economy بوده و سیستم تعلیق جلوی اسکانیا G400، پارابولیک، دارای دو لایه فنر به همراه میل موجگیر و کمک فنر است. سیستم تعلیق عقب این کشنده، بادی و دارای دو بالن و کمک فنر بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل کابین را دارد.

تجهیزات استاندارد اسکانیا G400

اسکانیا G400 یک کشنده قدرتمند و کارآمد است که با تجهیزات استاندارد متنوعی عرضه می‌شود؛ این تجهیزات برای اطمینان از ایمنی، راحتی و عملکرد مطلوب خودرو طراحی شده‌اند. از جمله تجهیزات استاندارد این کشنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

G400 scania topline

  • بخاری درجا
  • قفل دیفرانسیل
  • کروز کنترل (سیستم تنظیم سرعت)
  • آینه‌ها با تنظیم برقی
  • شیشه بالابر برقی شاگرد و راننده
  • فرمان با قابلیت تنظیم در دو جهت
  • سیستم تهویه مطبوع و قفل مرکزی
  • دریچه سقف
  • چراغ مه شکن عقب
  • بادگیر سقف و کنار اتاق
  • دفترچه راهنمای فارسی

اتاق کشنده G400

اتاق اسکانیا G400 یکی از ویژگی‌های مهم این کشنده بوده که برای راحتی و ایمنی راننده و سرنشین طراحی شده است. اتاق سقف بلند (Highline) این کشنده دارای دو عدد تخت خواب، توری محافظ تخت بالا، سیستم تعلیق بادی صندلی راننده تمام اتوماتیک با قابلیت تنظیم دستی است. اتاق این کشنده مشخصات ویژه دیگری از جمله صندلی شاگرد از نوع تاشو، جعبه بغل سمت راننده، جک بالابر هیدرولیکی با زاویه خم تقریبی 70 درجه دارد. همچنین از دیگر مشخصات کابین جی 400 سیستم تعلیق بادی چهار نقطه‌ای و میل موجگیر تعلیق اتاق است.

scania G400 Cab

اتاق اسکانیا G400 دارای امکانات پیشرفته‌ای است که به راننده کمک می‌کند تا با کارایی و اطمینان بیشتری رانندگی کند. همچنین اتاق این کشنده دارای صفحه نمایش دیجیتال است که کلیه اطلاعات و علائم مربوط به کشنده را به راننده نشان می‌دهد. اتاق این کشنده نیز دارای سیستم Scania Active Prediction است که با استفاده از GPS و نقشه‌های دیجیتال، وضعیت جاده را پیش‌بینی کرده و به راننده پیشنهادهایی را برای تنظیم سرعت و دنده می‌دهد.

جهت دریافت مشخصات فنی بیشتر و دقیق‌تر  و آشنایی کامل با تجهیزات استاندارد این کشنده به بخش محصولات سایت رفته و کاتالوگ کشنده G400 را دریافت کنید.

کلام آخر

اگر به دنبال یک کشنده قدرتمند، ایمن و راحت هستید که بتواند نیازهای حمل و نقل سنگین شما را برآورده کند، اسکانیا G400 یک گزینه عالی می‌تواند باشد. سری G اسکانیا کشنده‌های قدرتمند و کارآمدی هستند که با تجهیزات استاندارد متنوعی برای اطمینان از ایمنی، راحتی و عملکرد مطلوب خودرو طراحی شده‌اند. همچنین شما می‌توانید جهت هرگونه اطلاعات از کشنده‌های موجود، فروش، خدمات پس از فروش و… با کارشناسان تیتان  دیزل در ارتباط باشید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران