صفحه نخست / اخبار / توربوشارژر
تصاویر
  • زمان مطالعه 2 دقیقه
  • 716 نمایش

توربوشارژر

توربوشارژر نقش افزایش مقدار هوا به سیلندرهای موتور را بر عهده دارد و می‌تواند حجم هوای سیلندرها را تا شش برابر افزایش دهد. همچنین طراحی محفظه احتراق در ترکیب با مقدار هوا و سوخت تزریقی، قدرت بیشتری به موتور می‌دهد. این دستگاه از یک توربین و یک کمپرسور تشکیل شده است.

اجزای تشکیل دهنده توربوشارژر

توربین از گازهای خروجی موتور نیرو می‌گیرد که حرکت را به کمپرسور منتقل می‌کند. کمپرسور، هوای ورودی به موتور را فشرده کرده و سیلندرها را از هوا پر می‌کند. این امر منجر به قدرت خروجی بالاتر موتور و همچنین منجر به تولید گازهای خروجی بیشتر می‌شود. گازهای خروجی بیشتر به توربین و همچنین کمپرسور سرعت چرخش بالاتری می‌دهد و به این ترتیب مقدار هوا به طور خودکار مطابق با نیاز موتور تنظیم می‌شود و نیازی به سیستم تنظیم جداگانه نیست.
 

کمپرسور و توربین با دور بالا می چرخند و سرعت چرخش تقریباً می تواند به  100000 دور در دقیقه برسد. در عین حال، دمای توربین بیش از 600 درجه سانتیگراد است که این امر از نظر بالانس، خنک کاری و روانکاری، اهمیت زیادی را برای قطعات دوار ایجاد می کند. اگر توربین یا پروانه کمپرسور آسیب دیده باشد، توربوشارژر باید تعویض شود.

توربوشارژر

توربوشارژر از طریق سیستم روانکاری موتور، روغن‌کاری می‌شود. برخی انواع این دستگاه مجهز به سوپاپ انحراف دود هستند؛ سوپاپ انحراف دود جهت کاهش جریان بالای توربین تعبیه شده است تا حداکثر سرعت توربوشارژر بیش از حد مجاز نشود.

کلام آخر

انتخاب نوع توربوشارژر مناسب، به عوامل مختلفی از جمله نوع موتور، قدرت مورد نیاز کاربر و بودجه بستگی دارد. اگر به دنبال افزایش قدرت و کارایی کشنده خود هستید، توربوشارژر یک گزینه عالی می‌تواند باشد. همچنین شما می‌توانید جهت هرگونه اطلاعات، با کارشناسان تیتان دیزل در ارتباط باشید یا به صورت حضوری به نمایندگی‌های تیتان دیزل در سراسر کشور مراجعه کنید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران