صفحه نخست / اخبار / موتور v8 اسکانیا
تصاویر
  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • 987 نمایش

موتور v8 اسکانیا

موتور V8 نوعی موتور خورجینی احتراق داخلی هستند که از هشت سیلندر تشکیل شده و در یک پیکربندی V شکل قرار گرفته‌اند. یکی از شرکت‌هایی که ارتباط قوی با موتورهای V8 دارد، اسکانیا است. اسکانیا از دهه 1960 این نوع موتورها را برای کامیون‌های خود تولید می‌کند. این موتور برای حمل و نقل در مسافت‌های طولانی طراحی شده که راندمان سوخت عالی و آلایندگی کم را ارائه می‌دهد. اهمیت V8 برای اسکانیا به قدری زیاد است که برای این نوع موتورها، لوگو خاص طراحی کرده و استفاده می‌کند. این نوع موتورها صدایی متفاوت‌تر از موتورهای۶ سیلندر خطی دارند؛ به همین دلیل رانندگانی که صدای غرش موتور را می‌پسندند عاشق اسکانیا و این مدل موتور هستند. همچنین کشنده‌های نسل قدیم اسکانیا R500 و R560 با این موتور عرضه در ایران و توسط شرکت تیتان دیزل عرضه می‌شدند.

موتور V8

موتورهای V8 اسکانیا به غیر از کاربردشان در کشنده‌های اسکانیا، کاربردهای دیگری مانند مجموعه ژنراتورها و موتورهای دریایی دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این موتور، تولید گشتاور بالا در دور موتورهای پایین است که باعث کشش و قدرت بیشتر موتور، به‌خصوص در جاده‌هایی که سربالایی هستند و نیاز به گشتاور بالا دارد، است. به گفته رانندگان، در جاده‌های سربالایی کشش و گشتاوری که موتورهای V8 تولید می‌کند نسبت به موتورهای مشابه بالاتر است و مشتری آن را در عمل احساس می‌کند. استفاده اسکانیا از موتورهای V8 در کشنده‌های خود، این شرکت را به نامی قابل اعتماد در صنعت حمل‌ونقل سنگین تبدیل کرده و موتورهای آن‌ها مورد توجه خیلی از کسانی است که دنبال قدرت موتور با کیفیت بالا و کارآمد هستند. در ادامه مطلب با معرفی چند مورد از مهم ترین قابلیت‌های موتور V8 اسکانیا با ما همراه باشید.

قابلیت‌های موتور V8 اسکانیا در حمل و نقل سنگین


●    قدرت و گشتاور بالا: موتور V8 اسکانیا توانایی تولید قدرت و گشتاور بالایی دارد که برای حمل و نقل سنگین، مانند حمل و نقل مواد معدنی، کانتینر و سایر بارهای سنگین، بسیار مناسب است.
●    دوام و قابلیت اطمینان: این موتور به دلیل طراحی و ساخت محکم خود، بسیار بادوام و قابل اعتماد است. این امر باعث شده که این موتور برای کاربردهای سنگین که نیاز به عملکرد و قابلیت اطمینان بالا دارند، بسیار مناسب باشد.
●    اقتصاد سوخت نسبتاً خوب: موتور V8 اسکانیا نسبت به سایر موتورهای V8 موجود در بازار، اقتصاد سوخت نسبتاً خوبی دارد؛ این امر به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته در ساخت این نوع موتور است. همچنین  به دلیل بالا بودن قدرت این نوع موتورها در حالتی یکسان با موتورهای دیگر، فشار کمتری به موتور وارد شده و در نهایت کاهش مصرف سوخت را بدنبال دارد.
●    رانندگی راحت: این موتور به دلیل قدرت و گشتاور بالای خود، رانندگی را برای رانندگان خودروهای سنگین بسیار راحت می‌کند؛ این امر به‌ویژه هنگام حمل بارهای سنگین مهم است
.

موتور V8 اسکانیا

چند نمونه از کاربردهای موتور V8 اسکانیا در حمل و نقل سنگین:


●    حمل و نقل مواد معدنی: موتور V8 اسکانیا می‌تواند قدرت و گشتاور بالایی برای حرکت کامیون های بزرگ حمل و نقل مواد معدنی تولید کند.
●    حمل و نقل کانتینر: این موتور توانایی تولید قدرت و گشتاور بالایی برای حرکت کامیون‌های حمل و نقل کانتینر دارد.
●    حمل و نقل سایر بارهای سنگین: موتور V8 اسکانیا می‌تواند قدرت و گشتاور بالایی برای حرکت کامیون‌های حمل و نقل سایر بارهای سنگین، مانند بارهای ساختمانی تولید کند.

کلام آخر

موتور V8 اسکانیا، یک موتور دیزلی قدرتمند و قابل اعتماد است که برای حمل و نقل سنگین بسیار مناسب است. این موتور با قدرت و گشتاور بالای خود، می‌تواند بارهای سنگین را به راحتی و با سرعت بالا حمل کند. همچنین، این موتور به دلیل طراحی و ساخت محکم خود، بسیار بادوام و قابل اعتماد است. این موتور در انواع مختلف قدرت و گشتاور موجود است؛ بنابراین می‌توان آن را با نیازهای مختلف حمل و نقل مطابقت داد. این موتور همچنین با فناوری‌های پیشرفته، مانند تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر، مجهز شده است که باعث بهبود اقتصاد سوخت و کاهش آلایندگی می‌شود. اگر به دنبال یک موتور قدرتمند و قابل اعتماد برای حمل و نقل سنگین هستید، موتور V8 اسکانیا یک گزینه عالی می‌توان باشد.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران