صفحه نخست / اخبار / قطعات اسکانیا
تصاویر
  • زمان مطالعه 5 دقیقه
  • 985 نمایش

قطعات اسکانیا

خرید قطعات اسکانیا شاید دغدغه هر راننده‌ای پس از خرید کشنده‌های اسکانیا باشد که در چنین شرایطی، تهیه آن یک مسئله و کیفیت قطعات مسئله‌ای دیگر است. در این بین، برخی از قطعات هستند که تعویض آن‌ها در کشنده‌ها رایج‌تر و مهم‌تر است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی چند نمونه از رایج‌ترین قطعات اسکانیا بپردازیم.

انژکتور، از پرکاربردترین قطعات اسکانیا

مصرف سوخت خودرو‌ها از مسائل حائز اهمیت این روزها است. علی‌الخصوص بین خودروهای سنگین که این مقدار بسیار بالا و نگران کننده است. به همین دلیل بین شرکت‌های مطرح خودروسازی از جمله اسکانیا، توجه به میزان مصرف سوخت بسیار مهم است. بالا رفتن مصرف سوخت عواقبی مانند فرسودگی قطعات داخلی خودرو از جمله موتور، هزینه مالی و اثرات زیست محیطی در بر دارد که لازم است به اندازه کافی جدی گرفته شود. بین قطعات اسکانیا، وظیفه اصلی انژکتور‌های اسکانیا علاوه بر افزایش عمر موتور، تأمین و به پایین رساندن حد ممکن مصرف سوخت و کاهش اثرات زیست محیطی است.

scania injector

انژکتورهای اسکانیا، طوری طراحی شده‌اند که بهترین عملکرد را با کمترین میزان مصرف سوخت و اثرات زیست محیطی ارائه دهند. این قطعه اسکانیا عمر مفید و بالایی دارد تا حدی که از انژکتورهای بازسازی شده به عنوان جایگزینی برای انژکتورهای تازه تولید شده استفاده می‌شود. هنگام خرید و استفاده این قطعه دقت کنید نازل‌ها انژکتور به انژکتور متفاوت‌اند و استفاده از انژکتور اشتباه ممکن است منجر به از کار افتادن موتور شود.

کاهش صدای اگزوز با صدا خفه کن اسکانیا

برای دستیابی به کارایی بیشتر موتور، هماهنگی تمام اجزای اگزوز ضروری است. در بسیاری از موارد، صدا خفه کن‌ها بدون درنظر گرفتن تعامل با سایر اجزا طراحی می‌شوند اما اسکانیا با توجه به سیستم اگزوز، راهکارهای بهتری را پیشنهاد می‌دهد. عدم توجه به هماهنگی اجزا در اگزوز، می‌تواند منجر به مشکلاتی نظیر افزایش نویز و انتشار گازهای گلخانه‌ای شود و مصرف سوخت را تا ۵ درصد افزایش دهد. این مشکلات می‌توانند به کاهش عمر مفید قطعات موتوری نیز منجر شوند.

scania air drayer filter

اسکانیا با راهکارهایی که برای بهبود هماهنگی صدا خفه کن با سایر اجزا در نظر گرفته باعث کاهش مصرف یک درصدی سوخت و افزایش عمر مفید اجزا موتور شده است. از طرف دیگر، اسکانیا به راحتی رانندگان نیز فکر کرده و با طراحی دقیق، نویز فرکانس پایین موتور را به نصف کاهش داده که برای رانندگان خسته‌کننده نیست. صدا خفه کن‌های اسکانیا و به طور کلی قطعات اسکانیا تحت آزمایش‌های دقیق قرار می‌گیرند تا از قدرت، عملکرد و عمر مفید بالایی برخوردار باشند.

فیلتر خشک کن هوا اسکانیا

کلیه کشنده‌های مجهز به سیستم ترمز بادی، یک کمپرسور بر روی موتور خود دارند که تامین کننده باد هوای داخل تانک است. وجود رطوبت هوای خروجی در حال چرخش می‌تواند خرابی‌های زیادی مانند آسیب به سیستم ترمز بادی و حتی زنگ زدن قطعات دیگر را به همراه داشته باشد. فیلتر خشک کن هوا یا رطوبت گیر اسکانیا، با گرفتن رطوبت و تصفیه هوای خروجی، از مشکلاتی این چنینی کاملا جلوگیری می‌کند.

وظیفه این قطعه اسکانیا به حداقل رساندن میزان رطوبت است به طوری که تا حد زیادی از رسیدن رطوبت، روغن و تمام ذرات موجود در هوای خروجی جلوگیری می‌کند. همچنین این قطعه عملکرد بهینه و حفاظتی عالی در سیستم ترمز خودرو‌های سنگین بوجود می آورد. فیلتر خشک کن هوا اسکانیا مخصوص خودروهای سنگین اسکانیا توسعه یافته و با قرار گرفتن تحت آزمایش‌های مختلف و گسترده، اطمینان خاطر را برای رانندگان فراهم می‌سازد. عدم استفاده از قطعات ضروری اسکانیا از جمله فیلتر خشک کن هوا، ممکن است موجب خرابی‌های پر هزینه‌ای شود.

رادیاتور اسکانیا

موتور خودرو مهم ترین قطعه و یا به عبارتی قلب خودرو است و نگهداری و محافظت درست که باعث پیشگیری از خرابی موتور شود بسیار مهم است. اهمیت این موضوع در خودروهای سنگین به دلیل اصطکاک بیشتر و مسیر های طولانی تر می‌تواند بیشتر باشد. تپه‌های شیب‌دار و گرمای بیش از حد و اتفاقاتی از این قبیل، منجر به آسیب جدی و پرهزینه به موتور کامیون و کشنده می‌شود. اما با وجود رادیاتورهای اسکانیا شرایط و دما دیگر اهمیتی ندارد؛ چرا که در هر دمایی چه گرم و چه سرد قادر به کار کردن هستند و باعث طولانی تر شدن عمر مفید موتور می‌شوند. رادیاتورهای اسکانیا جهت حداکثر خنک کنندگی موتور خودرو تولید شده‌اند. این قطعه از قطعات اسکانیا اختصاص داده شده تا کامیون‌های مدرن، با موتور‌های قدرتمند خود به بهترین عملکرد رسیده و کمترین مصرف سوخت را داشته باشند.

سیستم خنک کننده رادیاتور با دفع گرمای اضافی از موتور موجب عملکرد صحیح موتور در دماهای مختلف می‌شود. این قطعه اسکانیا به طولانی‌تر شدن عمر موتور و همچنین کاهش مصرف سوخت کمک زیادی می‌کند. رادیاتورهای اسکانیا قبل از عرضه، تحت آزمایش های طولانی و گسترده و شرایط عملیاتی شبیه سازی شده‌ای قرار می‌گیرند تا بهترین خدمات را ارائه داده و موجب بالا رفتن عمر مفید و کارایی بهتر شوند. همچنین با قابلیت بالا در بهینه کردن مصرف سوخت دارای جنبه اقتصادی هم نیز هستند. در صورت مواردی مانند سوراخ شدن رادیاتور، جمع شدن رسوب در لوله ها و گرفتگی مسیر آب، تغییر شکل در بدنه رادیاتور، شکستن یا خوابیده شدن پره ها نیاز به تعویض رادیاتور است.

کلام آخر

در این مقاله به چند نوع از رایج‌ترین قطعات پرداختیم. استفاده یا تعویض به موقع این قطعات بسیار مهم هستند و باید از جای معتبر خریداری شوند. شما می‌توانید جهت تهیه قطعات اسکانیا با واحد فروش قطعات شرکت تیتان دیزل در تماس باشید. همچنین جهت مراجعه حضوری، به نمایندگی‌های مجاز تیتان دیزل در سراسر کشور مراجعه کنید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران