صفحه نخست / اخبار / کشنده‌های سری S اسکانیا
تصاویر
  • زمان مطالعه 5 دقیقه
  • 963 نمایش

کشنده‌های سری S اسکانیا

کشنده‌های سری S اسکانیا مانند کشنده اسکانیا اس 500 از جنس فولاد مقاوم ساخته شده‌ که هنگام تصادف دارای مقاومت بسیار بالایی است. کشنده‌های این سری با در نظر گرفتن راحتی راننده در مسافت‌های طولانی تولید شده و فضای داخل آن به شکلی کاملا لوکس طراحی شده که برای رانندگی در سفر‌‌های طولانی بسیار مناسب است. کشنده‌‎های این سری نه تنها از لحاظ مشخصات فنی بسیار قوی هستند بلکه از لحاظ ظاهری هم با طراحی لوکس و زیبایی ساخته شده‌اند. از ویژگی‌هایی که کشنده‌های این سری دارد کف مسطح اتاق است که با منظره‌ای استثنایی از زاویه دید راننده همگی به طراحی منحصر به‌ فرد کشنده‌های سری S اسکانیا می‌افزایند.

Scania S series on the road

طراحی داخلی کشنده‌های سری S اسکانیا

کابین‌های Topline از سری‌های جدید اسکانیا حذف گردیده و سری S-High Roof که فضایی مشابه به کابین R-Topline نسل قدیم دارد جایگزین شده است. همچنین افزایش ارتفاع و طول کابین‌های نسل جدید نسبت به نسل قدیم و مسطح شدن کف اتاق فضای بیشتری برای رانندگان هنگام رانندگی و استراحت فراهم کرده است. همین افزایش ارتفاع کابین در کشنده‌های نسل جدید باعث رفاه حال افراد قد بلند شده تا به راحتی بتوانند درون کابین بایستند. کشنده‌های سری S اسکانیا با تمرکز بر محیط راننده، راحتی، فضای داخلی کاملا مناسب، ایمنی و اطمینان، سطح کاملا جدیدی از تجمل در مسافت‌های طولانی به ارمغان آورده است. طراحی داخلی کامیون‌های سری S اسکانیا، تجربه جدیدی از ظرافت و زیبایی در کنار راحتی بالا، در رانندگی فراهم کرده که با طراحی صندلی‌های باکیفیت، باعث راحتی راننده تا حد زیادی در طول مسافت‌های طولانی شده است.

 Scania S series cabin

طراحان داخلی سری S اسکانیا، فضای داخلی شیکی را با رنگ‌ها، متریال‌ها و پرداخت‌های کاملا هماهنگ ساخته‌اند که از امکانات بینظیر آن هم این است که رانندگان می‌‌‌توانند برای شخصی سازی فضای خود، ترکیب و طراحی شخصی خود را داشته باشند. همچنین از دیگر ویژگی‌های برجسته کشنده‌های سری S، روشنایی است که باعث افزایش ایمنی کشنده‌های این سری شده است. علاوه بر این به عنوان بخشی از پیکربندی اولیه، چراغ‌های موقعیت و چراغ‌های اضافی بدون تاثیر منفی بر آیرودینامیک، در حال حاضر در کابین یکپارچه شده‌اند.

سیستم‌های ایمنی کشنده‌های سری S

سیستم AEB از اولین سیستم‌‌های ایمنی است که کشنده‌های سری S اسکانیا از آن برخوردار شده‌اند؛ عملکرد AEB یا همان ترمز اضطراری پیشرفته به این شکل است که در زمان نزدیک شدن به خودروی جلویی، راننده را آگاه می‌‌سازد و در صورت عدم توجه ترمز گیر، به صورت اتومات از سرعت کم می‌کند. از سیستم‌های ایمنی دیگر کشنده‌های این سری، سیستم LDW است که این امکان را دارد خروج کامیون از جاده را تشخیص داده و به راننده هشدار دهد و در صورت عدم توجه راننده، آن را با توجه به خط کشی‌های جاده به مسیر اصلی هدایت کند.

s series cab

در سری S نسل جدید برای اولین بار بر روی کامیون‌ها از کیسه‌های هوای سرتاسری استفاده شده است که علاوه بر سیستم ایمنی، نوعی ویژگی نیز محسوب می‌شود. همچنین از دیگر ویژگی‌های مهم در سری S اسکانیا، سیستم کنترل پایداری خودرو یا ضد واژگونی (ESP) است. وظیفه سیستم ESP فراهم کردن ایمنی برای رانندگان در جاده بوده و تا حد زیادی باعث پایین آمدن آمار تصادفات شده است.

موتورهای قدرتمند سری s اسکانیا

کم‌مصرف بودن کشنده‌های سری S اسکانیا بارزترین ویژگی این سری از کمپانی اسکانیا است؛ گرچه بطور کلی کامیون‌های قدرتمند و کم‌‌‌‌‌‌‌مصرف اسکانیا افسانه‌ای هستند، علی الخصوص سری S. در حال حاضر کل محدوده موتورهای کشنده‌های سری S، کنترل آلایندگی را فقط با سیستم پیشرو Scania Twin-SCR ارائه می‌دهند که اکنون در جدیدترین موتورهای 13 و 16 لیتری با کاهش اثرات زیست محیطی و مصرف سوخت، بدون کاهش قدرت موجود است.

scania Ntg

کلام آخر

کشنده‌های سری S جزء محبوب‌ترین کشنده‌های اسکانیا است چرا که تمام ویژگی‌های یک کشنده مناسب برای مسافت‌های طولانی را یکجا در خود دارد. کشنده‌های سری S در عین حال که کشنده‌ای لوکس و قدرتمند هستند جزء کم‌مصرف ترین کشنده‌های موجود در ایران نیز محسوب می‌شوند. تا کنون از این سری، مدل 500s توسط تیتان دیزل وارد ایران شده است؛ شما می‌توانید جهت اطلاع از موجودی، شرایط خرید و… با واحد فروش تماس بگیرید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران