صفحه نخست / اخبار / کشنده‌های سری R اسکانیا
تصاویر
  • زمان مطالعه 4 دقیقه
  • 916 نمایش

کشنده‌های سری R اسکانیا

قبل از معرفی کشنده‌های سری R اسکانیا اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه شرکت اسکانیا بیندازیم باید اشاره کرد که اسکانیا شرکتی سوئدی است که سال تاسیس آن برمی‌گردد به سال 1891. این کمپانی بزرگ در آغاز، فعالیت خود را با تاسیس کارخانه ساخت واگن راه آهن به نام وابیس در منطقه‌ای به نام سودرتلیه شروع کرد. اسکانیا با هدف دوچرخه سازی در سال 1900 میلادی شروع به فعالیت کرد اما بعد از مدت کوتاهی در سال 1911 به ساخت و تولید کامیون و خودرو تغییر مسیر داد. یکی از محبوب‌ترین سری‌‌های این کمپانی کشنده‌های سری R اسکانیا مانند اسکانیا R450 و R500 است که در ادامه به معرفی و مشخصات این سری پرطرفدار خواهیم پرداخت.

two R series trucks on the road

قبل از هر چیز جا دارد به معرفی ویژگی‌های ظاهری و کابین سری R بپردازیم؛ کابین کشنده‌های این سری در ارتفاع بالایی نصب شده است به این معنی که حتی بزرگترین موتورهای 16 لیتری V8 را می‌توان زیر کابین‌ آن نصب کرد. با ترکیب طراحی جادار کابین و فضای داخلی ممتاز این کشنده، رانندگی با اسکانیا سری R بیانی از سبک، غرور و توانایی مطلق است و به دلیل طراحی زیبا و مجهز می‌توان گفت کشنده‌های این سری پایدار و همه کاره بوده و کاملاً برای زندگی در جاده‌ها مجهز هستند.

مشخصات سری R  نسل قدیم اسکانیا

سری R کمپانی اسکانیا از همان ابتدا با تولید نسل قدیم، پرقدرت و به عنوان کامیونی افسانه‌ای فعالیت خود را شروع کرد که دست کمی از امروز خود نداشت و در همان زمان هم بسیار جلوتر و بالاتر از سال فعالیتش عمل می‌کرد. نسل قدیم سری R اسکانیا ویژگی و امکانات منحصر بفردی داشت از جمله:

scania R series old generation

  • استفاده از 2 موتور رایج در ایران  با قدرت 450 اسب بخار 6 سیلندر خطی و 500 اسب بخار 8 سیلندر خورجینی (V8)
  • گیربکس 12 سرعته اتوماتیک (Opticruise)
  • اتاق سری High Line
  • مانیتور دیجیتال به همراه بلوتوث و میکروفون
  • صندلی راننده و شاگرد تمام اتوماتیک بادی
  • یخچال
  • میز غذاخوری تاشو و…

تفاوت ظاهری و کابین نسل جدید کشنده‌های سری R اسکانیا با نسل قدیم

از دید اکثر افراد، نسل جدید کشنده‌های اسکانیا با ظاهری تنومند و در عین حال زیبا‌تری نسبت به سری‌های قبل خود طراحی شده اند. این نسل دارای طراحی بسیار مدرن و لوکسی در داخل خود است که از هنگام سوار شدن تا رانندگی باعث انتقال حس خوب و زیبایی به راننده می‌‌‌‌‌‌شود. فضای داخلی طوری طراحی شده که نه تنها زیباست بلکه راننده هنگام رانندگی و استراحت هم بسیار راحت‌تر نسبت به سری قبلی این کشنده است.

new generation of Scania R series

این تغییرات تا حدی است که ارتفاع داخل کابین High Roof نسل جدید، 16 سانتی متر نسبت به نسل قدیم افزایش پیدا کرده و طول کابین 10 سانتی متر بزرگتر شده که باعث ایجاد فضای بهتر و بزرگ‌تری برای وقت‌های استراحت رانندگان شده است. نسل جدید سری R اسکانیا طبق استانداردهای روز اروپا طراحی شده که دارای سیستم های ایمنی فعال (activate safety) است. همچنین 2 مدل رایج در ایران از نسل جدید سری R، مدل‌های R450 و R500 هستند که جهت اطلاع از موجودی می‌توانید با واحد فروش تیتان دیزل تماس بگیرید.

ویژگی‌های برتر نسل جدید کشنده‌های سری R اسکانیا نسبت به نسل قدیم

به دلیل وجود سیستم ترمز شفت اصلی گیربکس (Layshaft Brake) شاهد فرسایش کمتر سینکرومش (دنده‌ها) و بهبود عملکرد و تعویض دنده خواهیم بود. موتور 500 اسب بخار نسل قدیم اسکانیا به صورت 8 سیلندر خورجینی بود؛ اما موتور 500 اسب بخاری جدید اسکانیا بصورت 6 سیلندر خطی است که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نسل جدید اسکانیا از لحاظ تعمیر و نگهداری راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای رانندگان محسوب می‌شود.

scania truck

و اما از لحاظ مصرف سوخت! مصرف سوخت نسل جدید اسکانیا به گونه‌ای است که به دلیل ارگونومیک بهتر نسبت به نسل قدیم، مصرف سوخت در آن حدود 8 درصد کاهش یافته است. همچنین از ویژگی‌های برتر نسل جدید، مجهز بودن به سیستم‌های ایمنی همچون سیستم ترمز اضطراری پیشرفته (AEB)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDW)، سیستم پایداری خودرو (ESP) است. 
خصوصیات ظاهری و فنی سری R اسکانیا

یک کابین راحت که رانندگان بتوانند مواقعی که در جاده هستند در آن استراحت و ریکاوری کنند از اولویت‌های هر راننده ماشین سنگینی است. در کابین کشنده‌های سری R اسکانیا، رانندگان می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند میز غذاخوری تاشو، یخچال و صندلی مسافری چرخان لذت ببرند. همچنین از دیگر ویژگی‌های سری R صندلی راننده است که برای حداکثر راحتی رانندگان طراحی شده است و قابلیت تنظیم برای یافتن موقعیت رانندگی مناسب دارد. در ادامه به مشخصات فنی کشنده‌های سری R می‌پردازیم.

scania truck

  • قدرت موتور بین 280 تا 730 اسب بخار
  • وزن مجموع ناخالص تا 44 تن
  • استفاده از 2 نوع موتور رایج در ایران با حجم های 13 لیتری (6 سیلندر) و 16 لیتری (8 سیلندر)
  • دارای بدنه بزرگتر نسبت به سری G و P
  • دارای خطوط افقی برجسته
  •  چراغ های LEDمخصوص رانندگی در روز
  • سپرهای به روز

کلام آخر

کشنده‌های اسکانیا سری‌‌‌‌‌‌های قدرتمند و مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند؛ از سری R اسکانیا گرفته تا کشنده‌های سری S و کشنده های سری G و کامیون‌های سری P. تیتان دیزل به عنوان تنها نماینده رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران، همواره در تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت اطلاع از فروش و خدمات پس از فروش انواع کشنده‌های اسکانیا به صورت حضوری به تیتان دیزل مراجعه کرده یا با واحد فروش تماس بگیرید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران