صفحه نخست / اخبار / معرفی کامل کامیون الکتریکی اسکانیا R45
تصاویر
  • زمان مطالعه 4 دقیقه
  • 114 نمایش

معرفی کامل کامیون الکتریکی اسکانیا R45

تولید کامیون الکتریکی اسکانیا R45 و همینطور سری S همین مدل، از سه ماهه چهارم سال 2023 آغاز شده است. در واقع اسکانیا یک مجموعه جدید از کامیون‌های کاملا الکتریکی را معرفی کرده است که برای عملیات منطقه‌ای طراحی شده‌اند و می‌توانند با یک بار شارژ تا 350 کیلومتر را طی کنند. این خودروها برای کاربرانی طراحی شده‌اند که به دنبال الکتریکی کردن عملیات منطقه‌ای خود هستند و دارای سیستم محرکه بهبود یافته، باتری‌ها و قابلیت شارژ پیشرفته‌تری بوده و به صورت تراکتور 4X2 یا کامیون 6X2/4 موجود هستند.

R45 Scania truck

در همین راستا کریستین لوین، مدیرعامل اسکانیا گفته است: این معرفی یک عطف بزرگ برای ما و شرکای ما است. ما اکنون در حال افزایش برد خود و ارائه فرصت‌های جدید برای پاسخگویی به نیازهای طیف گسترده‌ای از مشتریان و کل اکوسیستم حمل و نقل هستیم. این کامیون‌ها بخشی از راه‌حل‌هایی هستند که صنعت حمل و نقل به دنبال آن است. همچنین به مشتریان خدمات شارژ، تامین مالی، بیمه و نگهداری ارائه خواهد شد که نقطه تماس واحدی برای تمام نیازهای آن‌ها فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی و مشخصات فنی کامیون الکتریکی اسکانیا R45 می‌‌پردازیم.

مشخصات کامیون الکتریکی اسکانیا R45

باتری‌های کامیون‌ الکتریکی R45 اسکانیا بهبود یافته‎‌اند و بسته‌های 624 کیلووات ساعت که در داخل کارخانه اسکانیا مونتاژ می‌شوند، در این کامیون‌ها نصب شده‌اند. سیستم گرمایش و سرمایش خودرو بازطراحی شده است تا دمایی بهینه برای سیستم محرکه و بسته باتری حفظ شود و به رانندگان کنترل بهتری بر دمای کابین بدهد. برد این خودروها به عوامل مختلفی از جمله وزن، پیکربندی و توپوگرافی بستگی دارد؛ طوری که یک تراکتور 4x2 با شش باتری می‌تواند تا 350 کیلومتر بین شارژها طی کند و با سرعت متوسط 80 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

قابلیت شارژ همچنین تا 375 کیلووات افزایش یافته است، که به این معنی است که در یک ساعت شارژ، می‌توان تا 300 کیلومتر برد اضافه کرد. همچنین اسکانیا اعلام کرد که سطح خروجی قدرت پیوسته برای اسکانیا R45 و S45 برابر با 410 کیلووات (معادل تقریبا 560 اسب بخار) است و اضافه کرد که سیستم محرکه الکتریکی سه گانه جدید قدرت کافی برای استفاده از این کامیون‌ها در حمل و نقل مواد با دمای کنترل شده و حمل و نقل حجیم فراهم می‌کند. فاصله محور تراکتور 4X2 نیز به 4150 میلیمتر افزایش یافته است تا با نصب شش باتری، از مقررات ابعاد خودرو افزایش یافته در اروپا بهره‌مند شود.

تاثیر کامیون‌های الکتریکی اسکانیا بر محیط زیست

لوین می‌گوید: مقابله با چالش‌های جهانی CO2 به این معنی است که همه ما باید به روش‌های جدیدی تولید و مصرف کنیم. کاهش، استفاده مجدد و بازیافت همیشه برای اسکانیا مهم بوده است. تنها چیزی که بین ما و یک انتقال بزرگ به یک سیستم حمل‌ونقل بدون سوخت فسیلی مبتنی بر راه‌حل‌های الکتریکی وجود دارد، یک زیرساخت شارژ کامل است، اما در این زمینه نیز پیشرفت‌های بزرگی را مشاهده می‌کنیم.

همچنین هنگام معرفی این کامیون‌ها، اسکانیا گفته است در دسترس بودن راه‌حل‌های شارژ برای مشتریان اروپایی که می‌خواهند در مقیاس بزرگتری در کامیون‌های الکتریکی باتری‌ای سرمایه‌گذاری کنند، بسیار حیاتی است. به همین منظور، این شرکت اعلام کرد که راه‌حل‌های شارژ کامل را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران

منبع: scania.com